ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی

ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی

ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی از موارد مهم می باشد که نشان می دهد قسمتی از یخچال دچار مشکل شده است و باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. با دانستن اینکه هریک از کدهای خطای یخچال‌فریزر ال‌جی مربوط به وجود مشکل در کدام قسمت است می توانید نسبت به رفع مشکل اقدام نمایید.

ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی چگونه نمایش داده می شوند؟

همان طور که می دانید ارورها در مدل های مختلف یخچال یکسان نبوده و ممکن است صورت عددی یا و ترکیبی از عدد و حروف نمایش داده شود. شاید در برخی مدل ها حالت نمایش ارورها متفاوت باشد ولی می توان گقت در بیشتر مدل ها یکسان می باشد مثلا ارور مربوط به یخساز و … در ادامه به این ارورها اشاره خواهد شد .

کد خطا یا ارور Er FS: این ارور خطای سنسور فریر می باشد که نشان می دهد مشکل از سنسور و سیم کشی بوده و هریک از قطعات ترمیستور (سنسور دما)، سیم کشی، برد کنترل الکترونیکی اصلی نیاز به بررسی دارد.

کد خطا یا ارور Er RS: خطای مربوط به سنسور یخچال که نشان دهنده مشکل در سنسور و سیم کشی و اتصالات بوده و اینکه ترمیستور (سنسور دما)، سیم کشی، برد کنترل الکترونیکی اصلی باید بررسی گردند.

کد خطا یا ارور F dS: این ارور وضعیت سنسور دیفراست فریزر را نشان می دهد که ممکن است مشکل سیم کشی و یا اتصال کوتاه سنسور داشته باشد.

کد خطا یا ارور r dS: نشان دهنده وضعیت سنسور دیفراست یخچال می باشد و قطعات مربوط به آن ها مانند سنسور دما دیفراست، فیوز سیستم دیفراست، مجموعه‌ی کنترلر باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خطا یا ارور Er IS: نشان دهنده مشکل در یخساز می باشد و مروبط به خطای سنسور یخساز است در این موارد باید یخساز یا تریزون را مورد بررسی قرار دهید.

کد خطا یا ارور Er Fds: بروز این ارور نشان میدهد سنسور دیفراست نیاز به بررسی داشته و دیفراست یخچال دچار مشکل شده است.

کد خطا یا ارور Er ss: خطای سنسور بخش کشوی یخچال است که باید این قسمت چک شده ممکن است مشکل سیم کشی داشته و یا اتصال کوتاه رخ داده باشد.

کد خطا یا ارور Er rt: وضعیت سنسور دمای اتاق را نشان داده و باید این قسمت مورد بررسی قرار گیرد.

کد خطا یا ارور Er It: خطای سیستم داخل یخساز است که مجموعه یخ ساز باید تست شود.

کد خطا یا ارور Er gF: خطای وضعیت فلومتر می باشد و قسمت های مربوط به فلومتر، فشار و جریان آب نیاز به تست و بررسی دارد.

کد خطا یا ارور Er IF: این کد خطا بخ این معنی است که فن قسمت یخ دچار مشکل شده است. این خرابی بر اثر عوامل مختلفی مانند اشکال در سیم کشی مدار یا موتور فن یخساز، گیر کردن فن یخ و یا خراب شدن برد کنترل اتفاق می افتد.

کد خطا یا ارور Er FF: این ارور نشان دهنده وجود مشکل در فن کندانسور می باشد و قسمت های مربوط به این مشکل باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خطا یا ارور Er dH: وقتی وضعیت دستگاه به گونه ای است که سنسور بالاتر از ۴ سانتی گراد نمی‌رود این ارور نمایش داده می شود و ممکن است مشکل از هیتر، برد کنترل و یا فیوز باشد.

کد خطا یا ارور OFF MODE: این کد خطا یا ارور معمولا در یخچال های دوقلو متداول بوده و وقتی دستگاه ریست نشده باشد این ارور نمایش داده می شود.

یخچال روشن نمی شود:  اگر یخچال روشن نشد ممکن است به دلایل مختلفی باشد و این دلایل عبارت است از:

  • دوشاخه برق به صورت درست به پریز وسل نبوده و برق ندارد
  • خرابی کمپرسور و یا موتور
  • خرابی برد الکتریکی یخچال
  • جدا شدن سوکت انرژی از مدار

کد خطا یا ارور Er dH: 

رفع ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی

توجه داشته باشید برای رفع ارورهای یخچال‌فریزر ال‌جی باید اطلاعات و همچنین مهارت فنی داشته باشید. ابتدا علت بروز هریک از کدهای خطای یخچال‌فریزر ال‌جی که نمایش داده می شود را دانسته و بعد با مطالعه دفترچه راهنما و همچنین شناختی که از قطعات دارید نسبت به رفع ارور و مشکل اقدام نمایید. در صورتی که ارور رفع نشد و نتوانستید مشکل را حل نمایید می توانید با متخصصین و کارشناسان ما تماس حاصل بگیرید.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =